Tickets

Online tickets bestellen

Bestel je tickets uitsluitend via de officieel erkende kanalen. De officiële ticketkanalen voor evenementen in het Capitole Gent zijn: Capitole Gent en Tele Ticket Service. Controleer dit altijd goed en let op voor malafide ticketverkopers.

Surf via onze KALENDER naar het evenement van je keuze en klik op de TICKETBUTTON om te reserveren.

Wil je telefonisch reserveren of heb je vragen over je tickets, neem dan contact op met het Customer Experience Center.

Aan de kassa

Is een evenement nog niet uitverkocht, dan kan je voor aanvang tickets kopen aan de kassa van de zaal zelf. Koop geen tickets op straat: de kans bestaat dat ze vervalst zijn en dat je de toegang tot de zaal wordt geweigerd.

Opgelet! Er wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend bij aankoop van tickets aan de kassa.

Tickets bestellen voor een groep

Beleef onvergetelijke momenten in groep! Wens je met je vereniging of groepering een voorstelling bij te wonen? Dat kan! In de verschillende zalen van de Sportpaleis Group worden voor groepen vaak mooie kortingen aangeboden op vele voorstellingen. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Ticketprijzen met/zonder extra kosten

De op onze website vermelde ticketprijzen zijn de prijzen die je ook werkelijk betaalt bij een online bestelling. In deze prijzen zijn de kosten voor online betaling, de servicekosten en ook de kosten voor bezorging van elektronische tickets inbegrepen.

Zowel bij een online als bij een telefonische reservering heb je de keuze om je tickets als e-ticket of als papieren ticket toegestuurd te krijgen. Bij een papieren ticket worden wel nog supplementair verzendingskosten aangerekend.

Bij telefonische reserveringen moet je rekening houden met een gesprekskost van 0,30 euro per minuut.

Bij aankoop van tickets aan de kassa betaal je 2 euro extra per ticket.

Voor een kleine meerprijs per ticket kan je een annuleringsverzekering afsluiten voor je complete reservering. Word je vlak voor het evenement geconfronteerd met een tegenslag waardoor je niet aanwezig kan zijn, dan krijg je dankzij deze verzekering je tickets terugbetaald.

Opgelet voor ticketfraude

Voor de meeste evenementen verstuurt Tele Ticket Service de tickets pas ten vroegste 4 weken vóór het evenement. De belangrijkste reden om dit te doen is de bestrijding van de zwarte markt en het frauderen met tickets. Door tickets pas 4 weken voor het evenement te bezorgen, wordt de doorverkoop aan hoge prijzen op de zwarte markt sterk bemoeilijkt.

Koop je tickets niet van malafide doorverkopers die tickets op de zwarte markt aan hogere prijzen aanbieden. Deze tickets zijn vaak vervalst. De code op deze tickets kan ongeldig zijn gemaakt, waardoor je de toegang tot de zaal wordt geweigerd.

De doorverkoop van tickets aan woekerprijzen is illegaal in België. Het faciliteren hiervan via een website is strafbaar. Ook personen die via dergelijke sites een “te veel” aan aangekochte tickets te koop aanbieden riskeren gerechtelijke vervolging.

Overzicht van malafide ticketdoorverkopers

Ben je het slachtoffer van misleiding, bedrog, fraude, oplichting? Meld het hier.

Je ticket kwijt of niet ontvangen?

Voor een aantal evenementen zijn de tickets pas enkele weken vóór het evenement beschikbaar. Koos je voor postale verzending, dan vallen de tickets ten laatste een paar weken vóór het evenement in de brievenbus. Ging je akkoord met de standaard afleverwijze onder de vorm van e-tickets, dan zijn je e-tickets ten laatste een paar weken vóór het evenement beschikbaar voor download. Log in op de website van Tele Ticket Service en meld je aan op je account. Op het moment dat je e-tickets beschikbaar zijn voor download ontvang je ook een e-mail met een directe link ernaartoe.

Heb je postale verzending van je tickets aangevraagd en kreeg je die kort vóór het evenement nog niet in de bus, dan bestaat de kans dat je tickets verloren zijn geraakt in de post. Neem contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service om je tickets te vervangen.

LET OP: tickets kunnen pas verzonden of klaargezet worden voor download wanneer Tele Ticket Service van de bank de bevestiging heeft ontvangen van je betaling. Betaalde je met een klassieke overschrijving, dan kunnen daar een paar dagen overheen gaan. Je kan de status van je reservering (en betaling) nagaan op de website van Tele Ticket Service. Log in en ga naar ‘Mijn bestellingen’. Is de status ‘betaling vereist’ vervangen door ‘klaar voor verzenden’ of het pdf-icoontje van je e-tickets, dan werd je betaling correct verwerkt.